|
بسم اللّه الرحمن الرحيم
دیو چو بیرون رود، دیو دیگری درآید؟!
کوته بینی و «عدم احساس مسئولیتِ بشر» اقتضاء می
کند که بیشتر روی وضع غیر مقبول و تحمل ناشدنی فعلی تمرکز نماید؛ کمااینکه
موج سواران حیله گر نیز
مردم و اقشار ساده لوح را در همین راستا قرار می دهند و از آینده نگری و
دوراندیشی آنها (و درک اوضاع آینده) نگران و مضطرب می
شوند. از این جهت عامۀ مردم بیشتر متوجه وضع موجود
گردیده و کمتر روی وضع آینده فکر می نمایند؛ و
تصور می کنند که «دیو چو بیرون رود، فرشته در می
آید!». غافل از اینکه ممکن است دیو دیگری در پی
آید؛ همانطور که در
ایران ما چنین گردید
و شاهِ مستبد و خیانتکار پهلوی جایش را به خمینی و خامنه ایِ تاریک اندیش
تر و استبدادی تر سپرد؛ همان کسانی که مردم ایران بیش از
سه دهه است از دست آنها
می نالند و گرفتار فساد و
سرکوبگری و تبعیضات آنها شده اند. حال سؤال اینست:
آیا بعد از نظام مطلقۀ خمینی و خامنه ای بالاخره فرشته (آزادی و مردمسالاری و
کثرتگرایی) در می آید؛ یا بازهم دیوهای دیگری در صف ایستاده اند؟! به نظر
موحدین آزادیخواه «فرشتۀ خیر و خوشی» تنها در سایۀ هوشیاری و انتخاب
آگاهانۀ مردم
و حضور جریاناتِ متعددِ فکری - سیاسی (و منجمله جریانات آزادیخواه و استقلال
طلب) ظاهر می شود،
امری که در سایۀ جدیت و هوشیاری حاصل شدنی
و با اِهمال و موج زدگی دست
نیافتنی و خیالی می باشد. اینهم سرودی که به مناسبت فرار شاه پهلوی و
بازگشت خمینی (۱۲ بهمن) سروده شد:
«دیو چو بیرون رود، فرشته درآید»،
سرودی که شاید حتی خوانندگانش از آن پشیمان باشند؛ همان کار همیشگی:
پشیمانی!!! در هر حال بعد از ۳۳ سال خوبست بدان گوش دهیم
و آن را دوباره خوانی نماییم. ۱۹ ربیع الاول
۱۴۳۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
متن سرود و روزگار شکرآگین نظام ولایت مطلقه؟!
بوی گل سوسن و ياسمن آيد
|